Find answers, ask questions, and connect with our <br>community around the world.

  • Mat efter träning

    Postat av KatarinaCoach den 13 februari 2023 kl. 22:01

    Hur gör ni med mat när ni har tränat? Jag tycker att när jag har tränat enklare träning så kan jag äta ett ägg, frukt eller ful och müsli. När jag har tränat tuffare träning som body pump,Spinning och annan högintensiv träning så har jag svårt att fylla på med rätt mat. Jag blir helt slut och har svårt för att hitta ny energi och att äta rätt under dagen därpå. Hur gör ni?

    KatarinaCoach svarade 1 year, 4 months sedan 2 Medlemmar · 3 Replies
  • 3 Replies
  • KatarinaCoach

    Medlem
    14 februari 2023 kl. 16:48

    Maten efter träningen (hård träning) är en del av byggstenar av det du har åstadkommit genom träningen, därför är det viktigt att maten är näringsrik. Är du ute efter att bygga muskler och styrka, behöver du kombinera proteiner med kolhydrater strax efter träningen . ex- keso/kvarg med banan, grov smörgås med ost, kyckling mm. Men inte heller glömma bort att du får bra med näring innan träningen, så i slutändan är det helheten som räknas. Finns lite saker att extra tänka på beroende på hur du lägger upp din träning men ven vad syfte med träningen är.

    • KatarinaCoach

      Medlem
      14 februari 2023 kl. 20:41

      Tack för svar. Jag tror att jag är lite dålig på att fylla på före träningen, framförallt när jag tränar på morgonen. Jag har inget specifikt mål med min träning. Det största målet är att jag ska fortsätta att hålla mig frisk och smärtfri.

      • KatarinaCoach

        Medlem
        14 februari 2023 kl. 21:02

        Då tycker jag att du satsar på att ge kroppen det som den behöver även innan träningen så du slipper känna/uppleva det som du skriver om .

Log in to reply.