Find answers, ask questions, and connect with our <br>community around the world.

Hem Optiwellness Exclusive Forum OptiWellness Exclusive Ny medlem och mellanmålstänk

  • Ny medlem och mellanmålstänk

    Postat av Anna Dahlman den 6 februari 2023 kl. 09:57

    Hej tjejer! Jag är ny medlem sedan december, och har följt era diskussioner lite i bakgrunden men har inte skrivit något inlägg förrän nu. Vad bra det känns att jobba med beteendet och agerandet istället för med “mer kunskap” om vilka livsmedel som är bra eller dåliga… Känns som att vi kan det nu, eller? 😊 Är det några fler som är nya i gruppen?

    Jag har redan blivit jättemycket bättre på att ta med mellanmål till jobbet för att försöka undvika sötsuget som drabbar mig när jag hamnar i TV-soffan på kvällen. Jag kan känna att jag behöver äta nåt rätt rejält på eftermiddagen för att faktiskt inte bli hungrig innan det är middagsdags. Men samtidigt kan jag då känna mig nästan lite stressad (!!) av att jag “använder upp” så mycket av de kvarvarande kalorierna för dagen. Det är en så provocerande känsla, och normalt triggas jag inte av kaloriräkning utan använder det bara som ett verktyg (använder Lifesum av och till). Men det är som att min hjärna är som en obstinat 3-åring i det här avseendet: den vill absolut inte “slösa kalorier” på ett lite halvtråkigt eftermiddagsmellanmål utan spara dem till kvällen. Är det nån mer som har obstinata hjärnor? 😂

    KatarinaCoach svarade 1 year, 5 months sedan 4 Medlemmar · 4 Replies
  • 4 Replies
  • Camilla

    Medlem
    6 februari 2023 kl. 12:51

    Välkommen till denna supergrupp🙏🏻♥️

  • KatarinaCoach

    Medlem
    6 februari 2023 kl. 12:56

    Välkommen Anna 🌸 Så underbart du beskriver det jag också upplever 🤣 Tänk att min hjärna är lika obstinat. Jag försöker jobba med bra o mättande mellanmål. En frukt är för lite för mig liksom. Keso/kvarg o frukt är kanon. Bananpannkaka o overnight oat om jag ska träna på em. Jag jobbar med att få en vana av att äta 2 mellanmål om dagen. Kul att du är med här. Här stöttar vi varandra bra. Glad Måndag 🌸

  • Anna Dahlman

    Medlem
    6 februari 2023 kl. 13:57

    Tack Camilla och Maria. Jag gillar att ha med något som tål att bli kvarglömt i handväskan i rumstemperatur…. 🙄 Tex ett kokt ägg eller proteinpulver i en shaker, klar att blandas med vatten. En frukt till detta så brukar man klara sig tills middagen.

  • KatarinaCoach

    Medlem
    6 februari 2023 kl. 14:13

    Hej vännen . Tack för du har läst inlägg tidigare och nu ta steget att berätta men även ta hjälp av oss andra. Glad jag är att du ser fördelar med att arbeta med beteende. Som svar på din fråga… tänker jag… du kanske borde kolla om dina mellanmål blir också lika lyxiga som middagen du ser fram emot. Eller så lägger du fokus på att äta proteinrika mellanmål som inte tar från din “middagsbudget” för mycket om du uttrycker det. Förstår du hur jag tänker. Någonstans behöver du göra något annorlunda. Du kan inte både äta mellanmål på ev sättet du vill, och ha allt kvar till kvällen. Någon lagom prioritering behöver du titta på . Ok?

Log in to reply.